co to za zadyma i jaki jest tego powód, może ktoś wie bliżej ?
PKL miała/ma kłopoty finansowe?
ktoś tu robi z kogoś idiotę?
ps. ew.korzyść ze sprzedaży jest dla mnie dość wątpliwym powodem,
jednorazowy wpływ do budżetu a jednoczesne odcięcie od zysków (niewątpliwych) z
pracy kolei.
co to za zadyma i jaki jest tego powód, może ktoś wie bliżej ?
PKL miała/ma kłopoty finansowe?
ktoś tu robi z kogoś idiotę?
ps. ew.korzyść ze sprzedaży jest dla mnie dość wątpliwym powodem,
jednorazowy wpływ do budżetu a jednoczesne odcięcie od zysków (niewątpliwych) z
pracy kolei.
ten temat już od paru miesięcy jest wałkowany na stronach tygodnika Podhalańskiego
jak chcesz wiedzieć więcej to tam zajrzyj
no według mnie PKL to bardzo dochodowa i nawet zarządzana jako państwowe przedsiębiorstwo przynosi dochody , a sama jej prywatyzacja przyczyniła by się do rozwoju i to niezależnie , czy tafia by w polskie , czy zagraniczne ręce
dobrze by było , żeby cześć akcji trafiła do gmin na których się znajdują obiekty i miały trochę wpływu na nie ,ale nie decydujący , bo prywatny lepiej poprowadzi niż armia urzędników
i z drugiej strony warto wspomnieć , że cała ta mafia co teraz z niej czerpie dochody to spadek po komunie i tak jak widać na filmiku będzie robić wszystko , żeby nie oddać władzy
Posty: 65 Tematy: 3 Otrzyma 4 piw(a) Skd: warszawa
Wysany: 2011-11-24, 10:18
akm990 napisa/a:
no według mnie PKL to bardzo dochodowa i nawet zarządzana jako państwowe przedsiębiorstwo przynosi dochody , a sama jej prywatyzacja przyczyniła by się do rozwoju i to niezależnie , czy tafia by w polskie , czy zagraniczne ręce
jeżeli jest to komuś obojętne dla kogo przynosi zyski praca kolei (ok.7-10mln rocznie)
to nie ma problemu.
akm990 napisa/a:
dobrze by było , żeby cześć akcji trafiła do gmin na których się znajdują obiekty i miały trochę wpływu na nie ,ale nie decydujący , bo prywatny lepiej poprowadzi niż armia urzędników i z drugiej strony warto wspomnieć , że cała ta mafia co teraz z niej czerpie dochody to spadek po komunie i tak jak widać na filmiku będzie robić wszystko , żeby nie oddać władzy
Wydaje mi się że kolej jest nienajgorzej prowadzona, rzekłbym nawet jak na państwową spółkę jest wzorem o jakim można marzyć w innych sektorach państowych.
Wagoniki są nowoczesne, jeżdżą dość szybko, nie ma przestojów, jest spory popyt (?)
Jeżeli kolej zostanie sprywatyzowana spółce zagranicznej, a praktycznie tylko tak w polsce prywatyzacje się odbywają, to ZAPOMNIJ że cześć czegokolwiek trafi do gmin, najwyżej czynsz za te budynki. Możliwe że chodzi o to kto kłóci się lokalnie o podział zysków,
nie mieszkam tam.
anika261
Wiek: 36 Doczya: 21 Wrz 2011 czyli 4765 dni temu
Moim zdaniem jeśli dojdzie do prywatyzacji to zostaną poprowadzone nowe kolejki co raczej przyrodzie służyć nie będzie. Oby tak się nie stało. Słusznie stwierdził prezes Federacji Obrony Podhala mówiąc "Nie róbmy z parku Lunaparku" Olinowanie całych tatr tylko dla wygody narciarzy będzie totalną katastrofą.
jeżeli kupi to zachodnia firma to będzie najwyżej kilka % z podatku dochodowego
dla nas a i to nie byłoby takie pewne.
tyle to już jest , ale ja bym stawiał ze jeszcze to zmodernizują i lepiej zagospodarują budynki , czy tereny stoków , a także postawią na lepsza promocje i usługi współtowarzyszce w ramach ich działalności
Posty: 65 Tematy: 3 Otrzyma 4 piw(a) Skd: warszawa
Wysany: 2011-11-27, 16:20
tak nie jest , firma państwowa nie musi płacić sama sobie podatków ;)
działa na innych, określonych zasadach, tutaj ok 50% dochodu z pracy PKL
idzie do budżetu kraju czyli ok 5-7mln rocznie.
Prywatyzacji próbują i może przeszkodzić kilka czynników,
w myśl prawa tereny na których stoi kolej powinna zostać zwrócona pierwotnym właścicielom
którzy zostali z nich wywłaszczeni w latach komuny.
Podobno szykują pozew zbiorowy , argumentują że tolerowali zyski z pracy PKL dla dobra państwa na rzecz utraty swojej własności. W nowej sytuacji mogą mieć prawo pierwszeństwa
co do zwrotu własności.
tak nie jest , firma państwowa nie musi płacić sama sobie podatków ;)
działa na innych, określonych zasadach, tutaj ok 50% dochodu z pracy PKL
idzie do budżetu kraju czyli ok 5-7mln rocznie.
raczej zysk jest dokładany do PKP z racji tego , że to PKP jest właścicielem teraz
Posty: 381 Tematy: 8 Otrzyma 28 piw(a) Skd: z pięknego Śląska
Wysany: 2012-06-27, 17:45
Z jednej strony, wizja sprzedaży polskiego majątku, polskich "symboli" takich jak kolejka na Kasprowy jest dla mnie przerażająca... Z drugiej jednak, jak popatrzę na sposób zarządzania czymkolwiek przez Polaków - patrz: upadający PKS, rozdrobnione na milion spółek PKP, te ciągłe kłótnie o wszystko.... Sama już nie wiem co gorsze
Dlaczego nasze miasta: Zakopane, Karpacz, Szczyrk, Wisła, wyglądają jak chińskie bazary, a nie jak alpejskie kurorty? Co robimy źle?
Posty: 65 Tematy: 3 Otrzyma 4 piw(a) Skd: warszawa
Wysany: 2012-06-27, 20:37
nie kojarz PKL z PKP, jak dla mnie kondycja i obecne działanie kolejki jest pozytywne
,choć dopiero teraz (wreszcie) rakotwórcza PKP odpuści w końcu tą spółkę.
Jest nie tak, bo w takim kraju prywatny biznes w Poskich rękach jest na samym końcu.
Zagraniczne banki nie będą robiły konkurencji zagranicznym firmom.
Oby PKL się powiodło i pozostała nadal polską firmą, jeżeli przejdzie w ręce samorządów i właścicieli cały dochód wreszcie pójdzie w rozwój regionu a nie do budżetu PKP.
Nie moesz pisa nowych tematw Nie moesz odpowiada w tematach Nie moesz zmienia swoich postw Nie moesz usuwa swoich postw Nie moesz gosowa w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum