Zarejestruj sie! | Hasło ?
     

Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: jaskinie

Jaskinie?!
Autor Wiadomość
wicher 


Wiek: 40
Dołączył: 15 Sty 2013
czyli 2077 dni temu

Posty: 38
Tematy: 7
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2013-01-27, 18:26   Jaskinie?!

Gdzie byliście? Gdzie warto iść? Zamierzam w tym roku zająć się tym tematem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kamiltatry 



Wiek: 28
Dołączył: 26 Lut 2012
czyli 2401 dni temu

Posty: 288
Tematy: 9
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-27, 18:40   

Wg mnie w tym temacie największa atrakcja dla turystów w Tatrach, to Jaskinia Mylna. Znajduje się w Dolinie Kościeliskiej, przy okazji warto poznać pozostałe udostępnione jaskinie w tej dolinie, ale nie dają aż tyle wrażeń co Mylna.
-> Jaskinia Mylna (opis na blogu)



Poza tym w rejonie Czerwonych Wierchów i Doliny Kościeliskiej jest sporo jaskiń udostępnionych do taternictwa jaskiniowego, chyba bardzo atrakcyjne i wymagające, ale zbyt wiele szczegółów nie znam - brak doświadczenia...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
liczek 



Wiek: 50
Dołączyła: 12 Sie 2012
czyli 2233 dni temu

Posty: 89
Tematy: 5
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-01-27, 19:48   

Dzięki za fajne zdjęcia (na blogu), zwłaszcza za gzymsik nad szczelinką.... Nikt tam jeszcze się nie ześlizgnął i nie zaklinował?
Może się skuszę na tę jaskinie, chociaż w zasadzie to wcale mnie nie pociągają. Ostatnio byłam w Mroźnej i najbardziej podobała mi się droga do jaskini i droga powrotna.... :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Furi 


Wiek: 37
Dołączył: 17 Cze 2011
czyli 2655 dni temu

Posty: 218
Tematy: 8
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Łeba
Wysłany: 2013-01-28, 13:08   

Ja byłem w Jaskimi Mroźnej - oświetlona i udostępniona do zwiedzania. nawet przewodnik jest jakby ktoś chciał

- Jaskinia Raptawicka - wejście troszkę szaleńcze i strome z utrudnieniami a potem drabinka ok 10 m w dół i na tym koniec ogólnie polecam fajna na pierwszy raz

- Jaskinia Mylna - piękne widoczki z początku trasy. Niestety był to spontaniczny wypad w trakcie dojścia do Schroniska na Kościeliskiej i nie byliśmy technicznie przygotowani (tylko jedną latarkę mieliśmy). Z tego co zauważyłem słabo oznakowana jest ta jaskinia. Może jak nastawię sienna typowe zwiedzanie jej z przygotowanym sprzętem to bardziej mi się spodoba

- Jaskinia Dziura - bardzo malutka ale fajna lajtowa trasa aby tam dojść

Więcej jaskiń nie zwiedzalem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Majka M 



Dołączyła: 19 Lip 2012
czyli 2257 dni temu

Posty: 124
Tematy: 3
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Krakow
Wysłany: 2013-01-28, 16:29   

Mroźna-łatwa jaskinia, oświetlona, można iść tam również z dziećmi, czasem się trzeba schylić, czasem iść bokiem, ale spoko.
Mylna-trudniejsza, trzeba zabrać latarkę , przygotować się na to,że wyjdzie się stamtąd brudnym, chwilami mocno się trzeba zginać
Obie są jaskiniami Doliny Kościeliskiej
Dziura-zakończenie Doliny ku Dziurze -łatwa, ale latarka konieczna
Poza tym polecam jaskinie po stronie słowackiej. Byłam w Demianowskiej Wolności i Dobszyńskiej Lodowej.obie łatwe, ciekawe, zwiedza się z przewodnikiem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Start.Zakopane 



Dołączył: 01 Cze 2011
czyli 2672 dni temu

Posty: 230
Tematy: 0
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2013-01-29, 17:54   

W Mroźnej dosyć często trzeba się schylać,jednak dla dzieci będzie to jak najbardziej bardzo fajna atrakcja. Poza tym nie polecam osobom które mają klaustrofobię- z doświadczenia wiem,,że odczuwa się wtedy znaczny nazwijmy to "dyskomfort".
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wicher 


Wiek: 40
Dołączył: 15 Sty 2013
czyli 2077 dni temu

Posty: 38
Tematy: 7
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2013-01-30, 11:29   

W jaskini mroźnej już byłem i nie mogę doczekac się mylnej bo to następny chyba punkt programu :-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
anika261 


Wiek: 29
Dołączyła: 21 Wrz 2011
czyli 2559 dni temu

Posty: 50
Tematy: 3
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2013-01-30, 15:12   

Jaskinia Mroźna to przykład w jaki sposób można zdewastować środowisko naturalne tylko w imię pieniędzy. W tej jaskini byłam dwa razy. Pierwszy raz w 2000 roku. Jeszcze wtedy można było zaobserwować mieszkające tam gacki. Drugi raz byłam w 2008 roku. Po gackach ani śladu. Wogóle zwiedzania Jaskini Mroźnej nie można nazwać zwiedzaniem a to dlatego, że do jaskini wpuszcza się osoby dopiero jak się zbierze przed wejściem mała grupka. No i pędzisz tak przez tą jaskinię gęsiego jeden za drugim. Nie możesz się na chwilę zatrzymać bo Ci ktoś zaraz po piętach depcze. Nawet się porozglądać nie możesz. No ale grunt, że byłeś, zaliczyłeś i będzie co opowiadać znajomym. No i TPN się cieszy po tyle kasy im wpadło. Można było zostawić tą jaskinię w naturalnych warunkach bez oświetlenia i poszedłby do niej tylko ten prawdziwy turysta co to chce zwiedzić, obejrzeć a nie tylko zaliczyć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wicher 


Wiek: 40
Dołączył: 15 Sty 2013
czyli 2077 dni temu

Posty: 38
Tematy: 7
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2013-01-30, 19:13   

Zgadzam się z tobą w 100% dopiero zaczynam zabawę z tym tematem, ale na pewno wolałbym wersję bez prądu w nie naruszonym stanie. Co do zwiedzania jaskini mroźnej to fakt nie można było sobie pooglądać. Mam nadzieje że w Mylnej do której się wybieram będzie lepiej na pewno opowiem swoje wrażenia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
liczek 



Wiek: 50
Dołączyła: 12 Sie 2012
czyli 2233 dni temu

Posty: 89
Tematy: 5
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-01-30, 19:36   

anika261 napisał/a:
do jaskini wpuszcza się osoby dopiero jak się zbierze przed wejściem mała grupka. No i pędzisz tak przez tą jaskinię gęsiego jeden za drugim. Nie możesz się na chwilę zatrzymać bo Ci ktoś zaraz po piętach depcze.


a to chyba zależy, jak i kiedy kto trafi... ;-) jak ja byłam, to byliśmy zupełnie sami, a w trakcie spotkaliśmy w jaskini jednego człowieka... to był wrzesień, gdzieś koło godz. 15 chyba...
Pomimo takiego luksusu nie bardzo czuję klimat jaskiń, no chyba że są jakieś stalaktyty w dużej ilości (ostatnie lata co rok odwiedzałam jaskinię Niedźwiedzią w Kletnie, stąd może jakieś skrzywienie), ale i lekką tendencję do klaustrofobii też posiadam...
;-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Furi 


Wiek: 37
Dołączył: 17 Cze 2011
czyli 2655 dni temu

Posty: 218
Tematy: 8
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Łeba
Wysłany: 2013-01-31, 19:57   

Ja tez jak bylem byliśmy sami. Przed wejściem tylko musieliśmy poczekać 5 minut bo weszła przed nami duża wycieczka i żeby nam nie przeszkadzali to czekalismy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Asia 



Wiek: 31
Dołączyła: 19 Wrz 2011
czyli 2561 dni temu

Posty: 221
Tematy: 7
Otrzymał 13 piw(a)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-02-08, 20:29   

my rowniez jak bylismy to tylko jedna osoba oprocz nas weszla i mozna sie bylo rozgladac do woli - tylko ze bylismy tam rano i weszlismy jako pierwsza grupa
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
uHeliosa 


Dołączyła: 14 Lut 2013
czyli 2047 dni temu

Posty: 15
Tematy: 0
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2013-02-14, 17:39   

Godna obejrzenia jest na pewno Smocza Jama. Jak by nie było jest najpopularniejsza polska jaskinia. Sama Smocza Jama jest pojedynczym i krótkim, ale za to stromym korytarzem. Do przejścia jaskini konieczne jest posiadanie latarki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kamiltatry 



Wiek: 28
Dołączył: 26 Lut 2012
czyli 2401 dni temu

Posty: 288
Tematy: 9
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-18, 04:14   

liczek napisał/a:
Dzięki za fajne zdjęcia (na blogu), zwłaszcza za gzymsik nad szczelinką.... Nikt tam jeszcze się nie ześlizgnął i nie zaklinował?
Może się skuszę na tę jaskinie, chociaż w zasadzie to wcale mnie nie pociągają. Ostatnio byłam w Mroźnej i najbardziej podobała mi się droga do jaskini i droga powrotna.... :lol:


:-)
Hmm... nie wiem, przynajmniej nic nie słyszałem o wypadkach w tym miejscu... łańcuch tam sporo pomaga i pozwala raczej na przejście bez większego stresu związanego z ryzykiem kontuzji w szczelince :-) W każdym bądź razie to część jaskini, która fajnie się prezentuje, a więcej wrażeń dostarczają ciasne przejścia.

uHeliosa napisał/a:
Godna obejrzenia jest na pewno Smocza Jama.


Ciekawa opcja - zwłaszcza, że dojście do Smoczej Jamy prowadzi przez Wąwóz Kraków:



wicher napisał/a:
na pewno wolałbym wersję bez prądu w nie naruszonym stanie. Co do zwiedzania jaskini mroźnej to fakt nie można było sobie pooglądać. Mam nadzieje że w Mylnej do której się wybieram będzie lepiej na pewno opowiem swoje wrażenia.

Prądu nie ma, więc powinno być lepiej :-) Polecam wybrać taki moment, aby nie było tłoku... Wtedy można sobie pozwolić na spokojne zwiedzanie Jaskini Mylnej i przeciskanie się przez tamtejsze wąskie i niskie korytarze...

Furi napisał/a:
- Jaskinia Raptawicka - wejście troszkę szaleńcze i strome z utrudnieniami a potem drabinka ok 10 m w dół i na tym koniec ogólnie polecam fajna na pierwszy raz


Ta drabinka ponoć ma ok. 4 m, na oko też tak mniej więcej ją oceniam... Poza tym w Jaskini Raptawickiej oprócz 2 sporych komór jest jeszcze ciasny korytarz, który dalej ma postać bardzo ciasnego przełazu i prowadzi do 3 komory... To wyzwanie dla ambitnych turystów. ;-) Mi się nie udało, ale np. mój kuzyn dał radę, więc jest to wykonalne.

-> Jaskinia Raptawicka (opis na blogu)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wicher 


Wiek: 40
Dołączył: 15 Sty 2013
czyli 2077 dni temu

Posty: 38
Tematy: 7
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2013-02-19, 09:33   

Dzięki wszystkim za te odpowiedzi, już nie mogę doczekać się wyjazdu,szkoda tylko że najbliższy wyjazd tylko na tydzień.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Statystyki wizyt
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Najlepsze Zakopane Forum
Pogoda Zakopane z serwisu

Tatry Forum