Wybieram się po raz pierwszy do Zakopanego z czego wynikam że jestem trochę zielona w temacie szlaków.Co prawda zakupiłam przewodnik z propozycjami wycieczek.Noclegi mamy zarezerwowane na ul.krzeptowskiego.
A to propozycje z przewodnika:
MORSKIE OKO
Palenica Białczyńska->czerwonym szlakiem do Wodogrzmotów Mickiewicza->zielonym szlakiem do Schroniska Pięciu Stawów->niebieskim do schroniska nad M.Okiem->czerwonym nad Czarny Staw pod Rysami->powrót nad M.Oko i do Palenicy już asfaltem
CZARNY STWA GĄSIENICOWY
Kuźnice->niebieskim szlakiem do schroniska Murowaniec->niebieski nad czarny staw gąsienicowy->czarny do Karbu->kawałek niebieskim szlakiem->czarnym do zielonego stawu ->powrót niebieskim szlakiem
KASPROWY WIERCH
Kuźnice->zielony szlak na Kasprowy->żółty do schroniska murowaniec->niebieski do przełęczy między kopami->żółty przez polane jaworzynka do Kuźnic
W planach jest także dolina kościeliska :)
Jak myślicie czy te szlaki są do przejscia dla zaczynających swoją przygodę w górach??
I nurtuje mnie jeszcze takie pytanie czy jest co wybierać się na Giewont za pierwszym razem??
kolaszek
Ja szedłem do Doliny 5 Stawów więc mogę powiedzieć, że szlak jest łatwy, dalej nie szedłem.
Do Murowańca droga jest łatwa, potem czarny staw gąsienicowy również, dalej nie szedłem
Na Kasprowy natomiast wchodziłem w ramach w/w wycieczki
Na pierwszy raz jak najbardziej trasy się nadają :)
Ja również uważam, że trasy są do w porządku, aczkolwiek po pierwszej z nich większość gości przychodzi bardzo zmęczona, zmęczenia "nie czuje się" dopóki nie wejdzie się na ten nieszczęsny asfalt. Mniej wytrwali nie idą już nad Czarny Staw nad Morskim Okiem, kwestia wytrwałości i kondycji.
Drugi jest bardzo, ale to bardzo przyjemny, jeden z moich ulubionych rejonów, w sam raz na odpoczynek po wcześniejszej wycieczce.
Trzeci jest ok ;) leniwi wolą jechać kolejką na dół :P